fbpx

RE:
VIEW

Diversity & Inclusion: kierunek na Realną Zmianę

Globalne zmiany, migracje, poszukiwanie specjalistów, ruchy społeczne - wszystko to sprawia, że diversity & inclusion to obecnie najgorętszy temat w polskim biznesie. Co roku na największą konferencję Diversity Hub o polskim (i nie tylko) D&I zjeżdża do Krakowa kilkuset specjalistów z najważniejszych firm w kraju. Byliśmy tam z kamerą

Autor:AGATA KAPUTA
Opublikowano:04 LUT, Wtorek

Na pierwszą edycję konferencji Diversity Hub przyszło 25 osób. Po paru latach sala pękała już w szwach, a w 2019 roku do Krakowa na edycję "Towards the Real Change" przyjechało edukować się, szkolić, słuchać o diversity & inclusion aż kilkaset osób.

Wśród nich przedstawiciele największych biznesów w Polsce, m.in. Cisco, Brown Brothers Harriman, Capgemini, IKEA, Google, Grupa Żywiec, Ericsson, Fedex Express, Euroclear, Golgman Sachs, Bank PeKaO S.A., Sabre, Shell Polska, Grupa OLX, Tesco Polska, State Street, UBS, Accenture...

- To największa konferencja D&I w Polsce. Mamy ambicje, żeby dostarczać know-how z całej Europy. Zarówno dla naszych ekspertów, którzy z nami współpracują, jak i dla wszystkich, którzy są zainteresowani kwestią budowania otwartego środowiska pracy, zarządzania różnorodnością i tworzenia inkluzywnej organizacji - mówi Anna Zaroda-Dąbrowska, prezeska i ekspertka Diversity Hub.

Jej zdaniem firmy doskonale wiedzą, że muszą inwestować w różnorodność. - Nie jest tylko kwestia budowania firmowego brandu, ale też tego, żeby rozwijać swoich ludzi i tworzyć autentyczne środowisko pracy. Różnorodność to nie tylko wewnętrzna sprawa organizacji, ale również relacje biznesu z otoczeniem - podkreśla Zaroda-Dąbrowska.

Partnerzy w różnorodności

- Ta konferencja jest ważna, dlatego że temat D&I był przez wiele lat bardzo mocno zaniedbywany. Jest to chyba jedyne wydarzenie, na którym duże firmy mogą się spotkać, podzielić się doświadczeniami, posłuchać co kto robi. Wszystko po to, żeby cały rynek polski był dużo bardziej inkluzywny, otwarty na różne rodzaje różnorodności - ocenia Edyta Gałaszewska-Bogusz, dyrektor zarządzająca Accenture Operations.

Co czekało na tak licznych uczestników "Towards the Real Change"? Sesje grupowe, panele dyskusyjne, warsztaty, sesje eye-open, wymiana wiedzy na wielu poziomach. Taka różnorodność wyraźnie przypadła do gustu gościom, ale i partnerom wydarzenia.

Wojciech Cichoń, vice-president Capgemini Polska: - D&I powinno być ponad podziałami, ponad polityką i ponad konkurencją, którą czasami robimy, jeśli chodzi o naszych klientów czy pracowników. Staramy się współpracować z dużymi firmami jak np. Accenture, które są też tutaj na konferencji. Nie traktuję tego jak konkurencję, a raczej wymianę doświadczeń, dzięki której my się uczymy, a oni mogą uczyć się od nas.

Tysiące mikro-akcji

- Od paru dobrych lat współpracujemy z Diversity Hub, którzy pomagają nam prowadzić nas za rękę przez pewne inicjatywy. Tutaj jest absolutnie kopalnia wiedzy - nie ma wątpliwości Alicja Wycisk-Kaleta, executive HR director w Pratt & Whitney.

Jej zdaniem w rozmowach o diversity & inclusion nieważna jest branża, w jakiej działa firma pracująca nad tym obszarem w swej organizacji. - Po prostu uczymy się od najlepszych. Uczymy się na ich błędach, ale też na ich sukcesach - mówi w rozmowie z Re:view.

Co roku konferencja Diversity Hub odbywa się w sercu Krakowa. Tym razem było to ponownie Międzynarodowe Centrum Kultury przy Rynku Głównym. Ale codzienna działalność teamu ma znacznie szerszy zasięg.

Tomasz Dąbrowski, wiceprezes DH: - Kraków jest dla mnie idealnym miejscem do rozmowy o inkluzji, różnorodności, slow managemencie. Cenię sobie to, że jesteśmy w Krakowie, natomiast jako lider europejskiej sieci D&I, jesteśmy też obecni w innych miastach europejskich, w innych krajach, w projektach rozwoju innowacji w zakresie D&I.

Dąbrowski podkreśla, że w pracy eksperci i specjaliści Diversity Hub łączą tak naprawdę doświadczenie i wiedzę praktyczną z wiedzą naukową.

- Większość z nas pracuje na uczelniach, jako fundacja, organizatorzy szkoleń czy workshopów z firmami, realizujemy badania, dostarczamy wlasny know-how - dodaje.

Wg badań w firmach, które na poważnie wzięły się za temat diversity & inclusion notuje się znaczny wzrost innowacyjności, poprawę kreatywności, lepszą pozycję wśród szukających pracy pracowników.

Chwila moment

- Zalet D&I jest sporo. A przecież to jest temat, który tak długo był obciążony zasłoną milczenia. Problemy, z którymi borykają się pracownicy w kontekście różnorodności są obecne właściwie od początku istnienia każdej organizacji. Różnica polega na tym, że tamci pracownicy i tamci szefowie nie dawali sobie głosu do tego, żeby się tym zająć. To jest ten moment, gdzie temat D&I staje się czymś, czego organizacje po prostu nie mogą zaniedbać, bo przestaną istnieć - prognozuje Tadeusz Reimus, psycholog pracujący często dla Diversity Hub.

Złotym partnerem edycji "Towards the Real Change" był Accenture. Srebrni partnerzy to Luxoft, Capgemini, HSBC oraz Pratt & Whitney.

Medialnym partnerem wydarzenia było Re:view.

Następna okazja na spotkanie pod koniec 2020 roku.

podziel się

  • facebook
  • linkedin
  • twitter
  • pinterest
  • email

re:
Diversity & Inclusion: kierunek na Realną Zmianę
VIEW

następny artykuł
Re:view lubi ciastka. A ciastka to cookies. Re:view na Twoim mobajlu, kompie czy tabku to ciastka na talerzu. I to oznacza, że się na nie zgadzasz. Ok
Chcę dowiedzieć się więcej