fbpx

RE:
VIEW

Hi-tech
2:45

SALESmanago: w drodze na szczyty

Dziewięciocyfrową kwotę w Euro zapłacą za przejęcie SALESmanago dwa uznane fundusze private equire: Perwyn i SilverTree Equity. Tym samym rosnąca w tempie 50% rocznie polska spółka rusza do boju o pozycję globalnego lidera rozwiązań typu CDP i Marketing Automation

Autor:RAFAŁ ROMANOWSKI
Opublikowano:01 GRU, Środa

- Bardzo się cieszymy, że udało nam się poznać Grzegorza Błażewicza i szerszą kadrę zarządzającą SALESmanago. Jesteśmy pod wrażeniem sukcesu, jaki odnieśli dotychczas - mówi Olle Davidsson z Ravi Sharma, reprezentujący Perwyn.

- Z niecierpliwością czekamy na naszą współpracę z Perwyn i mocno wspieramy Grzegorza oraz silny zespół managerski SALESmanago w kolejnym etapie rozwoju firmy - dodaje Partner Zarządzający SilverTree Equity.

We wtorek, 30.11. równolegle w Londynie i Krakowie ogłoszono finalizację transakcji, która od razu odbija się szerokim echem w branży. Oba fundusze za przejmują i inwestują w SALESmanago, wiodącą platformę typu CDP i Marketing Automation.

SilverTree Equity to uznany gracz private equity, specjalizujący się w technologiach i oprogramowaniu. Perwyn zaś, to rodzinne przedsięwzięcie private equity. Obaj partnerzy zobowiązali się do znaczącego dokapitalizowania firmy, w celu napędzenia globalnej ekspansji SALESmanago.

Tym samym SALESmanago, które przez ostatnie lata rośnie średnio ok. 50% rocznie zyskuje dodatkowy kapitał i zasoby, potrzebne do walki o pozycję światowego lidera na dynamicznie rozwijającym się rynku. Już teraz krakowska firma znajduje się w światowej czołówce firm oferujących technologie wspierające marketing dla firm z branży eCommerce. Umożliwia tworzenie indywidualnych profili klientów oraz realizację napędzanych sztuczną inteligencją wielokanałowych kampanii i procesów marketingowych.

Na świecie już ponad 2500 dużych i średniej wielkości biznesów B2C korzysta z rozwiązań SALESmanago, które wykorzystują wszechstronną funkcjonalność i niezwykle szybki czas wdrożenia rozwiązania. Firma posiada unikatową bazę kliencką liczącą ponad 2500 firm wśród których są m.in. BMW, Burger King, Starbucks, Toyota, Victoria's Secret, Crocs i T-Mobile. Została uznana przez Financial Times i Deloitte za jedną z najszybciej rozwijających się w Europie.

- Założyliśmy SALESmanago w 2012 roku z ambicją dostarczenia światowej klasy rozwiązania Customer Data Platform. Od tego czasu firma szybko urosła do pozycji lidera rynku CDP i automatyzacji marketingu - mówi Grzegorz Błażewicz, założyciel i Prezes Zarządu SALESmanago. I dodaje, że partnerstwo z SilverTree i Perwyn daje firmie dodatkową moc, która zasili szybki wzrost i przyspieszy obecną dynamikę na arenie międzynarodowej:

- Doświadczenie naszych partnerów, zarówno w zakresie oprogramowania jak i rozwoju, zapewni nam lepszy dostęp do globalnych zasobów i pozwoli inwestować jeszcze więcej, aby niezmiennie dostarczać naszym klientom wartościowy i innowacyjny produkt - nie ma wątpliwości Błażewicz.

Analitycy branży oceniają, że SALESmanago ma mocną pozycję na atrakcyjnym, rozwijającym się rynku eCommerce, ale na którym penetracja tego typu rozwiązaniami jest wciąż stosunkowo niska. Zbudowane dzięki ponad 10 letniemu doświadczeniu rozwiązania SALESmanago pozwalają firmom lepiej realizować strategie marketingowe bazując na kluczowych parametrach marketingowych takich jak CLV, rotacja klientów, oraz analizie zachowań na stronie internetowej czy zaangażowaniu klienta co na koniec dnia skutkuje dynamiczniejszym wzrostem firm korzystających z tego typu rozwiązań.

Inwestycja w SALESmanago wpisuje się więc w strategię zarówno Perwyn, jak i SilverTree Equity:

- W ciągu ostatnich kilku lat dokonaliśmy kilku inwestycji w oprogramowanie i biznesy oparte o rozwój technologii, w tym technologie marketingowe. Wizja, jaką obiecuje SALESmanago, wywarła na nas szczególne wrażenie i cieszymy się, że możemy współpracować z Grzegorzem i SilverTree. Perwyn tradycyjnie zwracał uwagę na firmy z siedzibami w Europie Zachodniej i cieszymy się, że dzięki tej inwestycji rozszerzyliśmy teraz nasz zasięg również na Polskę, kraj szybko rozwijającej się gospodarki cyfrowej i dynamicznego sektora technologicznego - ocenia Andrew Wynn, założyciel i partner zarządzający w Perwyn.

Podobnego zdania jest John Messamore:

- Spodziewamy się, że budżety na aplikacje MarTech w modelu SaaS będą nadal rosły, ponieważ firmy e-commerce reagują na rosnącą konkurencję. Co więcej, zmiany w przepisach regulujących możliwość gromadzenia i wykorzystywania danych third-party i plików cookie napędzają znaczne inwestycje w platformy, które pomagają wykorzystać, w pełni zgodne z tymi regulacjami dane first-party, będące rdzeniem platformy CDP SALESmanago.

Nicholas Theuerkauf, Partner Zarządzający SilverTree Equity uważa, że w ramach atrakcyjnej przestrzeni automatyzacji procesów marketingowych SALESmanago ma wyjątkowo dobrą pozycję do dalszego zwiększania udziału w rynku:

- Obfitująca w funkcjonalności w zakresie automatyzacji procesów marketingu wielokanałowego platforma SALESmanago i jej możliwości gromadzenia danych konsumenckich pomagają przyciągać, utrzymywać i rozwijać relacje z klientami, zapewniając doskonałe wyniki i zwrot z inwestycji - komentuje Theuerkauf.

Transakcja niesie z sobą również inwestycje w nowych ludzi. Na dalszej ścieżce wzrostu rozwój firmy ekspercką wiedzą wspierać będzie kilku wybitnych i bardzo doświadczonych menedżerów. Są wśród nich m.in. Tim Weller (prezes Trustpilot), Rafał Brzoska (założyciel i dyrektor generalny Inpost) oraz Jean-Philippe Baert (doświadczony dyrektor MarTech), którzy dołączą do Rady Nadzorczej spółki.
Równolegle Ivo Totev (CMO Suse i były CMO Unit4), Adam Hale (były dyrektor generalny Fairsail i szef Software Europe w Russel Reynolds) oraz Matt Harris (były partner KPMG) dołączają do firmy jako Partnerzy Operacyjni.

- Sercem SALESmanago jest wyjątkowy produkt. Firma udowodniła, że może z powodzeniem rozwijać się na arenie międzynarodowej i wielokrotnie okazała się lepsza od dobrze ugruntowanych na rynku podmiotów w konkurencyjnych przetargach oraz w kluczowych wskaźnikach operacyjnych i finansowych. Wierzymy, że dzięki wsparciu finansowemu Perwyn i SilverTree, w połączeniu z dołączeniem do Rady wybitnych menedżerów tworzymy niezwykle korzystny układ, który pozwoli nam skutecznie zaadresować spory potencjał rynku - uważa Olle Davidsson.

podziel się

  • facebook
  • linkedin
  • twitter
  • pinterest
  • email

tagi

re:
SALESmanago: w drodze na szczyty
VIEW

następny artykuł
Re:view lubi ciastka. A ciastka to cookies. Re:view na Twoim mobajlu, kompie czy tabku to ciastka na talerzu. I to oznacza, że się na nie zgadzasz. Ok
Chcę dowiedzieć się więcej