fbpx

RE:
VIEW

Biznes
1:36

Luxoft: na luksusowych łowach

Luxoft sonduje nowe czasy. Już nie tylko klasyczne IT czy finanse, w których osiągnął tak wiele. Ale też inteligentne samochody, nowoczesne aplikacje bankowe czy consulting nowej generacji.

Autor:RAFAŁ ROMANOWSKI
Opublikowano:04 PAź, Piątek

Jest rok 2019. Tradycyjna bankowość (nawet ta internetowa) odchodzi właśnie do lamusa. Motoryzacyjne dyskusje dotyczą głównie tego, kiedy po drogach zaczną jeździć autonomiczne pojazdy bez kierowców. A rynek aplikacji, przesycony tradycyjnymi rozwiązaniami, pęcznieje od natłoku technologicznych nowinek.

Jedno jest pewne. W morzu miliardów skomplikowanych operacji, terabajtów szyfrowanych danych, sterowanych z chmur zbiorów big data, prym będą wiedli najbardziej aktywni gracze. Te z firm, które nie tylko rozumieją, że rozwój technologii nigdy dotąd nie był aż tak gwałtowny, ale przede wszystkim ci, którzy umiejętnie pokierują własnym rozwojem. Tak, aby zająć najlepsze pozycje do kolejnych, równoległych wyścigów o prestiż, o klientów, o zyski.

- Nowe czasy to nowe wyzwania. Zmieniamy się, bo wyczuwamy, skąd płyną trendy. A co za tym idzie - oczekiwania naszych partnerów i klientów - tak w skrócie nowe obszary działalności Luxoft charakteryzuje Marek Betka, Client Service Partner & Delivery Director w Excelian Luxoft Financial Services.

Luxoft chce być pierwszy. Obecna w 22 krajach na pięciu kontynentach globalna firma kojarzyła się dotąd (i słusznie) z oprogramowaniem, usługami technologicznymi i doradczymi. Wśród blisko 300 klientów można było znaleźć największe marki z sektorów motoryzacyjnego, usług finansowych, ochrony zdrowia czy telekomunikacji.

Teraz firma chce wpływać na nowe obszary nie zapominając w czym specjalizowała się dotąd. Innymi słowy: na bazie wieloletniego doświadczenia i pracy z klientami, zamierza stworzyć unikalną platformę działań na wielu technologicznych terytoriach. Wśród nich m.in. usługi komunikacyjne, rozrywka, biotechnologia, zdrowie ale też... motoryzacja.

- Autonomiczne pojazdy to jeden z nowszych obszarów, w jakim działamy - podkreśla Łukasz Macuda, Managing Director w Luxoft Poland. Stoi na czele organizacji, więc to jego pytamy, skąd postawienie akurat na branżę automotive. Jego zdaniem fakt, że firma inwestuje w technologię pojazdów przyszłości, to nie tylko wymóg obecnych czasów, ale i chęć bycia liderem wciąż rozwijającego się sektora.

- Na świecie wiele firm zajmuje się rozwojem autonomicznych pojazdów. Wiele laboratoriów testuje rozwiązania nawigacji takich pojazdów za pomocą modułów sztucznej inteligencji, Internet of Things czy rozwiązań nadchodzącej ery 5G. Ale wciąż mało jest brandów, które inwestują swe moce kompleksowo, starając się zintegrować wiele płaszczyzn w jeden sprawnie działający system - ocenia Macuda. Tym tropem firma ma podążać w najbliższej przyszłości.

Wyścig o automotive?

Czy Luxoft staje więc w szranki z innymi technologicznymi gigantami, aby w przyszłości stać się dostawcą wysokiej jakości oprogramowania dedykowanego autonomicznym samochodom?

- I tak i nie. Nie ścigamy się z nikim, bo sami czujemy, że nasze rozwiązania są po prostu dobre i doceniane przez odbiorców. Ale to nie znaczy, że nie stawiamy mocno na tę branżę. To jest przyszłość i kwestią dyskusyjną jest wyłącznie to, kiedy nastąpi integracja obu modeli na drogach. Czyli samochodów z kierowcami oraz tych sterowanych automatycznie - prognozuje Łukasz Macuda.

O tym, że w Luxoft Polska faktycznie idą nowe czasy, przekonują rozmowy Re:view z innymi menadżerami firmy. M.in. tymi, którzy odpowiedzialni są za rozwój produktów dla bankowości i finansów.

- Nasi klienci, wśród których jest mnóstwo renomowanych banków z globalnej pierwszej ligi, czują na plecach oddech sektora fintech. Ich jeszcze niedawno odkrywcze, a teraz już dość przestarzałe rozwiązania, nie zawsze odpowiadają duchowi czasów. Zwłaszcza wśród młodszych odbiorców. Stąd nasze działania w tej sferze, aby sprawić, że bankowość będzie użyteczna i atrakcyjna dla każdego detalicznego klienta - mówi Monika Dymper, Delivery Manager w Luxoft.

Inwestują w (app)banking

Za główny obszar unowocześniania przez Luxoft produktów swych klientów Dymper uważa aplikacje bankowe. Kiedy powstawały kilka lat temu, zachwycały nowoczesnością umożliwiając konsumentowi kontrolę nad stanem swych finansów w każdej chwili, pod każdą szerokością geograficzną.

Wówczas barierą był tylko zasięg internetu w smartfonie. Obecnie, po wielu zmianach w systemach operacyjnych w telefonach, tysiącach aktualizacji, wypuszczaniu rok do roku coraz to nowszych generacji sprzętu, wiele bankowych aplikacji utraciło swą funkcjonalność i zatraciło pierwotne cele. Nie nadążają też za gwałtownie rosnącym zapotrzebowaniem na nowe usługi bankowe oferowane masowo przez fintechy.

- Pracujemy pilnie z takimi klientami. Dostarczamy im rozwiązania i oprogramowanie zorientowane na unowocześnienie produktu i dostosowanie go do nowych czasów - wylicza Monika Dymper.
Innym obszarem aktywności firmy jest szeroko rozumiany consulting, który w ciągu ostatnich lat zmienił swe oblicze.

- Obecnie praktycznie każda gałąź, jaką się zajmujemy, przechodzi mocne transformacje. A co za tym idzie - Luxoft poszukuje coraz więcej pracowników o przekrojowym myśleniu, którzy chcą rozwijać u nas swe wysokie kompetencje - mówi Marek Betka.

Stąd baczne przyglądanie się przez HR-owców firmy branżom takim jak bankowość, skąd często można wyłowić świetnych specjalistów.

Łowią specjalistów

Marek Betka: - Nie ma wątpliwości, że takie obszary jak biotechnologia, automotive, finanse czy consulting, wymagają od nas zatrudniania najlepszych ludzi. Ale też nasza oferta jest korzystna i konkurencyjna wobec wielu innych, wiodących firm na rynku - mówi w rozmowie z Re:view.

Według naszych rozmówców w Luxoft można nauczyć się innowacyjnego myślenia, okiełznać dopiero rozwijane najnowsze trendy w technologiach, zetknąć się ze światowej klasy liderami i pracować w międzynarodowych, kreatywnych zespołach. Świat wokół nas zmienia się tak prędko, że pozostanie na dotychczasowych wygodnych pozycjach byłoby nierozważne - słyszymy w Luxoft.

Choć firma nie narzeka na brak zainteresowania na rynku pracy, wciąż lubi zaskakiwać nietypowymi kampaniami rekrutacyjnymi. Wiosną na ulicach Krakowa, Warszawy i Wrocławia pojawili się "wysłannicy z przyszłości" Luxoft w czarnych, połyskujących strojach rodem z filmów science-fiction "Kapitan Marvel" czy z kultowego "Matrixa". Wciągając specjalistów IT do dyskusji na temat nadciągających trendów dla pracy w tej branży, wręczali im koperty z tajemniczą zawartością. Film oraz zdjęcia z akcji prowadzonej pod hasłem "G04IT!" rozeszły się szerokim echem w sieci.

Obecnie Luxoft zatrudnia blisko 14 tys. osób, z czego aż 40 procent w Polsce, Rumunii i Bułgarii. W Polsce Luxoft zameldował się już w 2012 roku otwierając swe - największe jak dotąd w kraju - centrum w Krakowie (około 1200 osób). Inne polskie adresy firmy to Wrocław, Gdańsk i Warszawa. W Warszawie firma zameldowała się pod prestiżowym adresem wieżowca Warsaw Spire przy Placu Europejskim.

podziel się

  • facebook
  • linkedin
  • twitter
  • pinterest
  • email

re:
Luxoft: na luksusowych łowach
VIEW

następny artykuł
Re:view lubi ciastka. A ciastka to cookies. Re:view na Twoim mobajlu, kompie czy tabku to ciastka na talerzu. I to oznacza, że się na nie zgadzasz. Ok
Chcę dowiedzieć się więcej